Vacature Manager

Manager in s-Gravenhage

Teammanager Juridische Zaken Mededinging & Digitale economie

Inhoud

  • Overige arbeidsvoorwaarden
  • Over de ACM
  • Directie Juridische Zaken (DJZ)

Functieomschrijving

Opgave

Ben jij een manager die zich bij de directie Juridische Zaken (DJZ) graag laat uitdagen om samen met je team juridisch complexe vraagstukken op te lossen? Ben jij nieuwgierig naar wat het werken bij een toezichthouder als de Autoriteit Consument en Markt ( ACM ) je kan brengen? Dan zouden wij weleens een hele goede match kunnen zijn.
De Directie Juridische Zaken is het centrum van juridische expertise binnen de ACM. Bij ons begint het werk zodra er complexe juridische vraagstukken opduiken. We denken mee met de toezichtsdirecties, zijn de drijvende kracht achter de voorbereiding van boetebesluiten, het afhandelen van bezwaarschriftenprocedures en vertegenwoordigen de ACM in beroepsprocedures voor de rechtbank Rotterdam en het College van Beroep voor het bedrijfsleven. Het is jouw kans om met je team van A tot Z betrokken te zijn bij zaken en wetgevingstrajecten. Een functie met impact? Reken maar!
De wereld om ons heen verandert snel. De ACM is dan ook volop in beweging en dat geldt ook voor de directie Juridische Zaken. Met de nieuwe inrichting van de directie zetten we nog meer in op het werken over de grenzen van teams heen, brede inzetbaarheid en ontwikkeling van medewerkers, flexibiliteit en wendbaarheid. Jouw team behandelt een breed palet aan zaken op het gebied van mededinging, diensten en digitale economie. Bij diensten gaat het om optreden van de ACM op basis van regelgeving voor de telecom-, vervoer- en postsector. De digitale economie levert zaken op die voortvloeien uit nieuwe wetten zoals de Digital Services Act en Digital Markets Act. Het ene moment adviseert je team over een fusie tussen producenten van bouwmaterialen en een ander moment breken jullie je het hoofd over de vraag of de ACM kan optreden tegen een digitaal platform dat weigert transparant te zijn over zijn toelatingsbeleid. Ook denk je na over de processtrategie in een beroep tegen een kartelboete en bereid je met je team een hoorzitting voor waarin het afzien van optreden tegen een marktleider ter discussie wordt gesteld.
Als teammanager doorzie je juridisch-strategische vraagstukken in deze zaken en geef je sturing aan procedures die hieruit voortvloeien. Natuurlijk kun je helder overbrengen wat wel en wat niet mogelijk is vanuit de wet- en regelgeving. Door jouw uitgebreide kennis en ervaring weet jij toegevoegde waarde te leveren door naar het bredere plaatje te kijken. In beroepszaken denk je mee over de processtrategie. Je denkt altijd een paar stappen vooruit. Je prioriteert en houdt overzicht, ziet verbanden tussen zaken en houdt medewerkers scherp.
Je werkt nauw samen met je collega teammanager die een team heeft met een vergelijkbaar werkpakket. Jullie hebben ieder de personeelsverantwoordelijkheid voor je eigen team met 15 juridische professionals met een hoog kennisniveau. Jullie teams vormen samen één cluster. Jullie verdelen onderling de zaken en projecten op het gebied van mededinging, diensten en digitale economie en stellen daarvoor behandelteams samen. Ook ben je als accounthouder hét aanspreekpunt voor strategische en prioriteringsaangelegenheden voor een of meer toezichtsdirecties. Daarnaast treed je op als een goede en betrouwbare adviseur van de directeur DJZ en het bestuur van de ACM.
Je team in deze samenstelling is nieuw en daarom is teamontwikkeling een belangrijk speerpunt voor de komende periode. Je creëert voor hen een thuisbasis en zorgt voor een goede en open sfeer waarin iedereen kan groeien in waar hij goed in is en nog beter kan worden. Samen met vijf andere managers en de directeur Juridische Zaken vorm je het managementteam van de directie. Met hen ben je verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de directie als geheel en de resultaten van de directie waarbij de komende periode het werkend en succesvol maken van de nieuwe inrichting prioriteit zal zijn.

We zoeken een publieke leider die de opgave verder weet te brengen. Daarvoor heb je (onder meer) de volgende ervaring en kwaliteiten in huis:

  • Je hebt een afgeronde WO Master in een relevante juridische richting.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring op de wet- en regelgeving op één of meerdere gebieden die relevant zijn voor het cluster mededinging, diensten en digitale economie. Kennis en ervaring met bestuursrecht is een pré.
  • Je hebt ruime kennis van en ervaring met juridische dossiers en ervaring met juridische procesvoering, bijvoorbeeld opgedaan als advocaat, bedrijfsjurist, consultant of bij een toezichthouder.
  • Je hebt ervaring in het coachen, begeleiden en ontwikkelen van hoog opgeleide professionals in een juridische omgeving die zowel bestuurlijk als inhoudelijk complex en dynamisch is, waarbij veel belangen een rol spelen.
  • Je combineert aandacht en ruimte voor professionals met sturing op inhoudelijke resultaten. Je werkt graag met veel verschillende mensen aan een breed scala van actuele en complexe vraagstukken. Je stimuleert daarbij samenwerking en verbinding, ook over directiegrenzen heen.
  • Je bent innovatief, kunt met een strategische blik uitzoomen, snel tot de essentie van zaken doordringen en hoofd- en bijzaken goed scheiden.

Talent als basis, diversiteit als kracht

We zijn altijd op zoek naar medewerkers die het verschil willen maken voor Nederland. We zijn er als Rijksoverheid van overtuigd dat we op ons best zijn als wij een diversiteit aan perspectieven, achtergronden, oriëntaties en kennis in huis hebben. In divers samengestelde teams werken aan maatschappelijke vraagstukken is effectiever, innovatiever - en maakt het werk leuker.

Maandsalaris Min €6074 - Max. €8534 (bruto) Dienstverband Vaste aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met een proeftijd)

Wil jij je als publiek leider inzetten voor het algemeen belang en iets betekenen voor de samenleving? Word jij enthousiast van de uitdagingen die horen bij deze functie? Krijg jij de juiste mensen en partijen in beweging? Ben jij gemotiveerd om je in te zetten voor deze maatschappelijke opgave en ben jij in staat daarbij resultaten te behalen? Dan komen we graag met jou in contact.


Bovenop je salaris ontvang je 16,37% als Individueel Keuzebudget (IKB). Onderdeel daarvan is 8% vakantiegeld. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. De uitgebreide secundaire arbeidsvoorwaarden voor de Algemene Bestuursdienst zijn onderdeel van de CAO Rijk .
Ook ontvang je een volledige vergoeding voor woon-werkverkeer. De rijksoverheid werkt hybride dus vanuit kantoor, op afstand vanuit huis of op een andere plek. Daarbij kun je rekenen op uitstekende thuiswerkvoorzieningen.


En we bieden meer: er ligt een uitgebreid inwerkprogramma voor je klaar en je krijgt goede begeleiding. Daarbij inventariseren we samen waar je behoefte aan hebt. Zo zorgen we ervoor dat je je niet alleen welkom, maar ook thuis voelt op je nieuwe werkplek - óók als je nog niet eerder bij de Rijksoverheid gewerkt hebt.


Verder hechten we sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling; we bieden al onze medewerkers hiervoor budget, tijd en aandacht. Daarnaast biedt het DGABD een mooi en afwisselend programma, speciaal voor leidinggevenden binnen de Rijksoverheid, zie www.algemenebestuursdienst.nl/professionele-ontwikkeling . Voor specifieke behoeften bieden we bovendien maatwerkmogelijkheden.

De missie van de Autoriteit Consument & Markt ( ACM ) is markten goed laten werken voor alle mensen en bedrijven, nu en in de toekomst. Dat doen we onder andere door toezicht te houden op:

  • de mededinging in het algemeen (kartelvorming, misbruik marktmacht, fusies en overnames);
  • een aantal specifieke sectoren waarbinnen concurrentie geen gegeven is (zoals energie, digitaal, telecom en post);
  • de rechten van consumenten.

Het is ons doel om met een probleemoplossende werkwijze markten beter te laten werken met bedrijven die zich aan de regels houden en goed geïnformeerde consumenten die voor hun recht opkomen. Wij adviseren gevraagd en ongevraagd de politiek als wij zien dat markten niet goed werken maar wij de wettelijke instrumenten missen om daar in voldoende mate iets tegen te doen.

ACM kent negen organisatieonderdelen. De toezichtsdirecties Consumenten, Telecom, Vervoer en Post, Energie, Zorg en Mededinging, en de directies Juridische Zaken, Bedrijfsvoering, Bestuur, Beleid en Communicatie en het Economisch Bureau. Bij ACM werken vanuit Den Haag ongeveer 800 professionals. We opereren in en werken samen met verschillende hechte Europese netwerken van collega-autoriteiten en de Europese Commissie.

Directie Juridische Zaken (DJZ)

Directie Juridische Zaken (DJZ) is een jonge, dynamische directie met ongeveer 90 medewerkers. Samen bieden wij de ACM juridische slagkracht. Nieuwe werkterreinen van de ACM werken rechtstreeks door in de inhoud van onze werkzaamheden. Energietransitie, digitale economie en duurzaamheid zijn actuele thema's die in zaken bij onze directie verder vorm krijgen. Daarnaast zien we de laatste jaren een toename van de vraag vanuit de rest van de organisatie naar advisering, zowel algemeen juridische advisering als advisering in zaken van de toezichtdirecties. Hiermee dragen we direct bij de vormgeving van de ACM-strategie en de concrete uitwerking daarvan.
Onze directie is onderverdeeld in verschillende teams. De teamindeling is recentelijk gewijzigd als gevolg van groei en de wens van meer wendbaarheid. Na de herinrichting kent DJZ zes teams van elk 15 fte. Naast vier teams belast met sanctieprocedures, bezwaren, beroepen en zaakadvisering is er een team voor algemeen juridische advisering & kwaliteit en een team juridische ondersteuning. De teams belast met sancties, bezwaren, beroepen en zaakadvisering zijn nauw aangesloten bij het werk van de toezichtdirecties van de ACM. Twee van deze teams vormen samen het clusters mededinging, diensten en digitale economie. De twee overige teams vormen samen het cluster consumentenbescherming, regulering energie en energietransitie.

Functie:manager
Startdatum:19-5-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:6074 – 8534
Uren per week:36 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Autoriteit Consument & Markt via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Katwijkkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de katwijkkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures katwijk
  2. Manager Autoriteit Consument & Markt 19-05-2024

Bekijk ook andere vacatures